1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Om Barcho

Barcho ble først etablert som ANS i 2006 og deretter fra 1. januar 2008 omdannet til et aksjeselskap. Barcho AS er eid av Carlo Hjelkrem og Bård Seiersnes, og har kontor og lager på Hasle i Oslo.

Visjonen til Barcho er å være en «formidler av gode smaker». Denne visjonen oppnås gjennom import av olivenoljer, balsamico og andre spesialprodukter av høyeste kvalitet. For å etterleve denne visjonen arbeider Barcho med omfattende produkttesting og alle produkter som tilbys av Barcho er testet av et smakspanel samt utvalgte kunder før den endelige beslutning om import tas.


SALGSKANALER

Barcho selger sine produkter gjennom følgende salgskanaler:

Butikker (dagligvare og delikatessebutikker)
Barcho inngikk i juli 2009 en avtale om distribusjon av våre produkter med Norgesgruppen som er Norges største matvarekjede med en markedsandel på ca 35%. Barcho har startet utrullingen i deres Ultra-kjede, som til sammen har 15 butikker. Videre selges Barcho sine produkter i et utvalg delikatesse- og grønnsaksbutikker i Oslo-området.

 

Firmagavemarkedet
Barcho har avtale med Gosh Inter-Gift kjeden og er profilert gjennom deres kataloger. Gosh Inter-Gift består av totalt ca 13 showrooms hvor våre varer er utstilt. Utover dette har Barcho både i 2007 og 2008 levert firmagaver til en rekke firmaer.

 

Nettverkssalg
Barcho besitter en omfattende e-postdatabase hvor vi reklamerer 3-4 ganger per år med spesielle events eller salg. Bl.a. holdes det ved juletider åpent lager med smaking av årets ferske olivenoljer.